"IDZIEMY W PRZYSZŁOŚĆ, PAMIĘTAJĄC
O KORZENIACH"
Klub Europejski
Szkolny Klub Europejski "Krakus" istnieje od września 2002 roku. Został formalnie zarejestrowany w Departamencie Komunikacji Społecznej i Informacji Europejskiej w Warszawie. Od początku swojego istnienia utrzymuje stałą współpracę z UKIE w Warszawie oraz wieloma placówkami dyplomatycznymi w naszym kraju. Klub ma na swoim koncie realizację wielu interesujących projektów, w których zaangażowana była cała społeczność szkolna, środowisko lokalne oraz wielu nauczycieli pracujących w SP w Zagórzu.
Kółko teatralne
Praca i nauka w zespole teatralnym jest doskonałą sytuacją dydaktyczno - wychowawczą, podczas której można w ogromnym stopniu realizować rozwijanie u uczniów wszystkich umiejętności ponadprzedmiotowych.
Istotą "zabawy w teatr" jest zabawa w grupie, z innymi dziećmi. Przy pomocy tej grupy i poparte wiarą we własne możliwości każde dziecko, będące członkiem zespołu może przekraczać swoje możliwości oraz rozszerzać i doskonalić swoje kompetencje. Zespół teatralny, działający w szkole już od pięciu lat, uczy też efektywnego współdziałania i pracy, a także podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji.
Szkolne Koło Oszczędności
SKO działa w naszej szkole od 2001 roku. Przez cały okres działalności wdraża uczniów do oszczędzania nie tylko pieniędzy, lecz również prądu, wody, makulatury i puszek aluminiowych. Efekty tego działania są już widoczne w szkole. Co roku Bank Spółdzielczy przyznaje nam 200zł, dzięki czemu każdy członek SKO w dniu rozdania świadectw otrzymuje nagrodę za systematyczne oszczędzanie.
Klub Sportowy
Doskonalone są na nich przede wszystkim elementy z mini siatkówki, jak również z mini koszykówki i mini piłki ręcznej.
W ramach zajęć rozgrywane są turnieje wchodzące w skład całorocznych rozgrywek o miano "Najlepszego sportowca szkoły"- kategorii dziewcząt i chłopców m. in.: trójek siatkarskich, trójek piłkarskich ( piłki ręcznej, piłki nożnej ), dwójek koszykarskich.
Kółko taneczne
Zajęcia mają na celu:
- ukierunkować energię i pobudzić uczniów do takiej formy aktywności jaką jest skoordynowany ruch, w tym przypadku taniec,
- wyksztacić poczucie rytmu,
- nauczyć podstaw różnych tańców,
- uczyć zasad współpracy w przypadku tańców grupowych,
- zachęcoć do improwizacji tanecznych i wspólnych zabaw.
|